på spåret.

Yees vad glad man kan vara ibland.. eller, kanske ska säga alltid.. lr åtminståne, för det mesta .. numera :D

Jag signade under förra veckan upp mig till Redeyes portföljtävling..
..och så här har framstegen sett ut: Söndag: plats 94 av 580 portföljer, Måndag: plats 48 av 602, Igår plats 24 av 610.. och nu ligger jag 4 av 612 stycken!! :D
 
Det bör nämnas att endast en av 7 trades under den tiden gick med förlust och de va 1,44%.. restan var alla över 6% och två var plus 40% 8D .. de e ingen annan i den tävlingen, som innehåller både professionella och amatörer, som har lyckats med de..

Igår va tomas här så vi käkade och snackade om det mesta, blanda annat forumet.. på G så det skriker om det nu alltså..

Snackade med Johannes om samma sak idag och fick en hel del tips om upplägg av affärsplan i det fallet och så, för att ha ngt att presentera för CMC på onsdag nästa vecka. Så jag och Tomas ska se över olika designförslag och vad man kan lägga till i planen innan själva stommen till forumet, utbildningssystemet, är klart.

Så när det är klart ska jag prata med CMC och sedan med johannes ( www.johanneshansen.com ) och tradern micke wengrud för att skapa den grupp som sedan ska skapa "stegen". Sjukt kul att det börjar hända saker..

Seminarium på näringslivets hus i sthlm imorrn, av och med Redeye och Investtech, så jag blir kvar hos sebbe till på lördag eftermiddag..

Sedan mina damer och herrar så tävlar Kalle i världscupfinalen på lugnet i Falun på söndag!! Kom och hejja på när han smiskar stjärt på ryssarna på hemmaplan ;D Vi ska se hur det går idag när han kör i sthlm på början av slutet på världscupen, som går runt slottet.. Han har redan kvalat men jag har ej sett än hur det gick. 15:45 is the time..

Nu kallar friskis och sen blir de chill inför en hektisk morgondag ;)

ta hand om er så hörs vi!

ciao.

Kommentarer
Postat av: jagsomnarnärjagläserdinblogg

Gabriel, du bloggar så jävla dåligt! det är uselt! URUSELT!

2009-03-18 @ 16:05:43
Postat av: Bjarki!

tjenna gabbe, nu är företaget äntligen i pipline, hemsidan är bara i beta men kika gärna in www.skarpdesign.se

2009-03-18 @ 17:21:46
URL: http://bjarki.blogg.se/
Postat av: Gabriel.

..Tja Bjarki!

Shit gubbe! hur snyggt som hällst. Tror vi ska ha ett snack angående designen på forumet i fråga. Snackar helst inte öppet om detaljer om de mer än de jag skriver här men jag tror du skulle kunna gilla projektet.

skripta lugnt.

ciao.

2009-03-18 @ 18:40:54
URL: http://gabrielkratschmer.blogg.se/
Postat av: Nathalie

när blir gävle igen då ?

2009-03-23 @ 22:32:48
URL: http://nathaliestjernqvist.blogg.se/
Postat av: P. Bateman

Seriöst, jag hittade det här via någon kille som kände någon kille som kände någon annan kille som pluggade i Australien eller nått.



Så vitt jag har hört gick du aldrig ur gymnasiet, du kan inte skriva särskilt bra och du har inget imponerande att skriva upp på ditt CV.



Det här är så uselt att jag får någon sorts form av koma, framförallt då den värld du säger dig förstå och tillhöra, dvs. businessvärlden, kräver otroligt mycket av dig som person och som bakgrund. Vilket du inte fyller kraven i. Om du tror att du får vara med och sparka boll, så tror du fel.



Hur kan du ens kalla dig entreprenör om du aldrig ens gick ut skolan, än mindre kan skriva en simpel sak som en blogg?



Alla kan kalla sig entreprenörer, alla kan göra något som att hålla på med aktier med lite träning. Men du är ett skämt, du är alla HR-managers drömmer om att se, så de kan prata om dig i lobbyn efteråt.

Du är det felaktiga i en ROE-ekvation, siffran längst ner i vänstra hörnet i en P(z<Z>z)-statistik, PEST-analysens lägre delar. W:et SWOT.



Skärp dig, och gör något vettigt än att bo i en småstad som Falun, och kalla dig för något du inte är. Mina kollegor garvade åt dig då jag berättade om den här bloggen. Jag hoppas du gör något vettigt med ditt liv, istället för att vara en misslyckad himbo.

2009-04-06 @ 08:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0